Kategoria:
Inne
Miejsce:
Grupa wiekowa:
Dzieci
Kiedy:
Sobota 10:00 – 11:00
cena:
440 zł za semestr (12 zajęć)

Podczas zajęć z LEGO® WeDo dzieci pracują w podziale na dwie pod grupy. Realizują zajęcia z 1 oraz 2 etapu. Poniżej znajdą Państwo opis obydwu etapów naszych zajęć

1 ETAP:

Pierwszy etap kursu robotyki bazuje na zestawie LEGO® WeDo i podzielony jest na 4 bloki tematyczne: zaskakujące maszyny, dzikie zwierzęta, sport i niesamowite przygody. Z każdego bloku dzieci budują po 3 roboty. Zajęcia zaczynają się prezentacją edukacyjną pobudzającą kreatywność dzieci, nawiązującą do budowanego robota. Następnie dzieci oglądają na swoich komputerach film dydaktyczny dotyczący konkretnego modelu robota. Dowiadują się jakie czynności będzie wykonywała ich budowla. Następnie zgodnie z instrukcją pokazaną na netbookach dzieci budują robota. Podłączają silnik, czujniki i kostkę USB do komputera i zaczynają programować za pomocą prostych algorytmów. Ich robot ożywa 😉

Plan zajęć:

1 spotkanie: wprowadzenie do robotyki i ptaszki z silnikiem
2 spotkanie: małpa grająca na bębenkach z silnikiem
3 spotkanie: krokodyl kłapiący paszczą z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym
4 spotkanie: lew reagujący na rzucany przez dziecko pokarm (zbudowany z klocków) z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym
5 spotkanie: wielki ptak z silnikiem i czujnikiem ruchu
6 spotkanie: bramka i bramkarz z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym
7 spotkanie: noga kopiąca piłkę z papieru z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym
8 spotkanie: kibice z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym i boisko piłkarskie: rozgrywki w drużynach
9 spotkanie: samolot z silnikiem i czujnikiem ruchu
10 spotkanie: olbrzym z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym
11 spotkanie: łódka falująca na falach z silnikiem i czujnikiem ruchu
12 spotkanie: budowanie modelu według własnego pomysłu

2 ETAP:

Na 2 etapie zajęć dzieci nauczą się nowego języka programowania: Scratch. System opracowany przez amerykańskich naukowców z Uniwersytetu Massachusetts Institute of Technology jest na tyle prosty, że jego obsługą mogą się zająć nawet dzieci mające 5-6 lat. Uczniowie używają wybranych poleceń np. przesuń bohatera o 10 kroków w prawo, odtwórz dźwięk, powtórz akcję itp. W ten sposób dzieci stworzą własne animacje, proste gry komputerowe oraz inne zaskakujące projekty. Na całym świecie korzysta z niego ponad 300 tys. użytkowników. Nasza propozycja zajęć jest o tyle niezwykła, że dzieci nauczą się programowania w Scratch’u łącząc swoje pracę z silnikami oraz czujnikami i klockami LEGO®. Podczas 2 etapu pracujemy z klockami LEGO® WeDo, konstrukcje są na bardziej zaawansowanym poziomie w stosunku do 1 etapu.

Aby dowiedzieć się więcej na temat Scratch’a polecamy lekturę artykułu:

http://edupunkt.com.pl/img/Od%20przedszkolaka%20do%20programisty.doc.

Poniżej przykładowe zdjęcia konstrukcji oraz programów autorstwa dzieci pracujących na 2 etapie naszych kursów:

W tym miejscu na YouTube można obejrzeć czego uczymy dzieci na warsztatach na 2 etapie (nasze oprogramowanie jest w polskiej wersji a każdy program łączymy z konstrukcją LEGO):

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapamiętywania preferencji i ustawień oraz zbierania anonimowych danych dla celów reklamowych i statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w przeglądarce internetowej lub w konfiguracji usługi zgodnie z zasadami określonymi w naszej polityce prywatności. Sprawdzisz tam również zasady przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. POLITYKA PRYWATNOŚCI >

×