Jaki kształt ma skwer? Gdzie jest jego początek, a gdzie środek? Jak znaleźć wejście na skwer? Podczas spaceru przyjrzymy się temu, jak wygląda i działa dzisiaj Skwer Rzeźby. Zanotujemy i narysujemy to co widać; poszukamy języka do opowiedzenia i zobrazowania tego, czego nie widać. Jakie historie kryją się za rzeźbami? Jakie warstwy miasta nakładają się w tej przestrzeni? Każdy z uczestników będzie tworzył własną mapę skweru, wychodząc od innego zagadnienia lub od innego punktu. Jaki obraz skweru powstanie w ten sposób? Zapraszamy do wspólnego badania i mapowania przestrzeni Skweru Rzeźby.
Prowadzące:
Marta Baranowska – pracuje w Dziale Edukacji Narodowego Instytutu Architektury i Urbanistyki. Koordynatorka projektu ADE Architektura dla Edukacji i współautorka podcastu „Usłysz ADE”. Doświadczenie zdobywała współpracując z instytucjami i organizacjami pozarządowymi zajmującymi się badaniami nad przestrzenią miejską oraz edukacją architektoniczną. Założycielka projektu Lokalny, w ramach którego realizowała działania z obszaru edukacji przestrzennej. Z wykształcenia architektka i koordynatorka projektów.
Agnieszka Zalotyńska – artystka-archiwistka. Pracuje w Instytucie Badań Literackich PAN, gdzie łączy praktykę wizualną z badaniami nad cyfrowymi topografiami. Jej zainteresowania i bieżące działania obejmują zagadnienia związane z poszerzaniem definicji mapy. Absolwentka wiedzy o kulturze na Uniwersytecie Jagiellońskim, sztuki mediów na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i archiwistyki na Uniwersytecie Warszawskim.