Kategoria:
Grupa wiekowa:
dorośli
Kiedy:
12.04 środa, 19:00
cena:
wstęp wolny


Daniel Aulak to pianista urodzony w 1997 roku w Krakowie. Obecnie kształci się w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (studia podyplomowe). Studia magisterskie ukończył we wrześniu 2022 roku z oceną celującą. Aktualnie realizuje także staż pianistyczny w Katedrze Instrumentów Smyczkowych w Uniwersytecie Ostrawskim. Występował wielokrotnie w Polsce, a także w Czechach, Chorwacji i Włoszech.

Jest laureatem m. in.: II nagrody i dwóch nagród specjalnych na 28 th International Competition “Young Virtuoso” w Zagrzebiu (Chorwacja, 2022), I nagrody oraz nagrody specjalnej na VIII International Music Competition w Smederevo (Serbia, 2021), I nagrody oraz Grand Prix na Gustav Mahler Prize Piano Competition w Pradze (Czechy 2022), I nagrody na ISCART International Music Competition w Lugano (Szwajcaria, 2021), III Nagroda na Leopold Godowski International Piano Competition, Warszawa (Polska, 2017). W czasie studiów był stypendystą rektora Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Należy do grona dziesięciu polskich pianistów zakwalifikowanych do Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, który odbędzie się we wrześniu 2023 roku. Przygotowuje się również do Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Bedřicha Smetany w Pilźnie (Czechy), który będzie miał miejsce 24-30 kwietnia 2023 roku.

Pianista wykona utwory Ludwiga van Beethovena, Bedřicha Smetany i Fryderyka Chopina. Sonata fortepianowa c-moll nr 32 op. 111 Ludwiga van Beethovena jest ostatnim utworem tego gatunku w dorobku kompozytora. Tonacja losu znana z fenomenalnej V symfonii nabiera tu zupełnie innego charakteru. Druga część i zarazem ostatnia nie jest pompatycznym finałem, a niezwykle osobistą wypowiedzią kompozytora (być może nawet testamentem). Falę świeżości przynoszą Tańce Czeskie Bedřicha Smetany. Miniatury emanują wigorem i napawają optymizmem – rzecz charakterystyczna dla wolnego ducha romantycznego ludu. Zwieńczeniem tak bogatego recitalu może być jedynie poemat. Ostatnia ballada Chopina to szczyt doskonałości, równowaga między formą a treścią – wszystko w wydaniu najszlachetniejszego z kompozytorów.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapamiętywania preferencji i ustawień oraz zbierania anonimowych danych dla celów reklamowych i statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w przeglądarce internetowej lub w konfiguracji usługi zgodnie z zasadami określonymi w naszej polityce prywatności. Sprawdzisz tam również zasady przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. POLITYKA PRYWATNOŚCI >

zmień język
Skip to content