wydarzenia towarzyszące

OBRAZY WYCHODZĄ NA ULICE”
3.10, godz. 19:00 // czwartek
Centrum Edukacji Historycznej, ul. Wolska 46/48

Spotkanie z Łukaszem Zarembą, autorem książki „Obrazy wychodzą na ulice” , wydanej w serii wizualnej Fundacji Bęc Zmiana i Instytutu Kultury Polskiej UW. Łukasza Zaręba korzysta z perspektywy studiów nad kulturą wizualną, przybliżając nam losy nieoczywistych form i znaków zapełniających dziś polskie ulice. Spotkanie jest częścią programu edukacyjnego towarzyszącego wystawie „Znak Pusty”, będącej efektem współpracy Wolskiego Centrum Kultury z Galerią Asymetria, której wernisaż odbył się w ramach Warsaw Gallery Weekend.

Spotkanie poprowadzi: Franciszek Orłowski.
Czas trwania wystawy: 20.09-20.11.2019

Zapraszamy, wstęp wolny


WSTĘP DO ZNAKU PUSTEGO. SPOTKANIE ZE ZBIGNIEWEM LIBERĄ

30.10, godz. 19.00,
Centrum Edukacji Historycznej, Wolska 46/48

Zapraszamy na spotkanie ze Zbigniewem Liberą, podczas którego porozmawiamy o pracy „WSTĘP DO ZNAKU PUSTEGO” w kontekście szerszej perspektywy praktyki twórczej artysty.
Spotkanie jest częścią programu edukacyjnego towarzyszącego wystawie “Znak pusty/archiwum”, będącej efektem współpracy Wolskiego Centrum Kultury z Asymetrią, której wernisaż odbył się w ramach Warsaw Gallery Weekend i która prezentowana jest do 20 listopada.
Spotkanie poprowadzi Franciszek Orłowski.

Zbigniew Libera (ur. 1959) – artysta wizualny, jeden z najbardziej znanych artystów polskich. W latach 80. związany z łódzkim środowiskiem Strychu i Kultury Zrzuty, uwięziony podczas stanu wojennego za kolportaż ulotek, później założyciel formacji Sternenhoch, model Zofii Kulig. Jego prace z tego okresu poświęcone treningowi kulturowemu, mechanizmom formacji i dyscyplinowania ciała wyprzedziły w dyskursie polskiej sztuki zjawiska sztuki krytycznej, której czołowym reprezentantem pozostał przez kolejną dekadę. W ostatnim okresie skupił się na pracy w obszarze inscenizowanej fotografii badającej jej wpływ na wyobraźnię społeczną.
Jedną z bardziej znaczących prac Libery jest Lego. Obóz koncentracyjny (1996). Zbudowane z autentycznych klocków sześć autorskich zestawów, dotykają m.in. tematów nieuświadamianych treści wychowania, jakie niosą zabawki, a także postpamięci i terapeutycznej wartości zabawy. Inne projekty, dotyczące pamięci, to np. Co robi łączniczka? (2005, wraz z Darkiem Foksem), poświęcona powstaniu warszawskiemu i temu, jak funkcjonuje ono w pamięci zbiorowej. Książka zawiera poematy i kolaże ze znanymi aktorkami na tle ruin miasta. Pozytywy (2002–2003) to cykl fotografii, które trawestują znane motywy z gazet, pełne okrucieństwa i przemocy, w sceny o odmiennej wymowie (zamiast nalotu wyścigi sportowe itp.). W Mistrzach (2003) Libera podjął polemikę z kanonem polskiej sztuki współczesnej i wprowadził jego zdaniem marginalizowane postaci. Sfingowane artykuły z wysokonakładowych gazet przedstawiały Zofię Kulik, Andrzeja Partuma, Leszka Przyjemskiego, Jana Świdzińskiego i Anastazego Wiśniewskiego.

Wstęp wolny

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapamiętywania preferencji i ustawień oraz zbierania anonimowych danych dla celów reklamowych i statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w przeglądarce internetowej lub w konfiguracji usługi zgodnie z zasadami określonymi w naszej polityce prywatności. Sprawdzisz tam również zasady przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. POLITYKA PRYWATNOŚCI >

zmień język
Skip to content