Kategoria:
Grupa wiekowa:
Dzieci
Prowadzi:
Kiedy:
Sobota 10:00 - 11:00
cena:
440 zł za 12 zajec x 60 minut

Pierwszy etap kursu robotyki bazuje na zestawie LEGO® WeDo i podzielony jest na 4 bloki tematyczne: zaskakujące maszyny, dzikie zwierzęta, sport i niesamowite przygody. Z każdego bloku dzieci budują po 3 roboty. Zajęcia zaczynają się prezentacją edukacyjną pobudzającą kreatywność dzieci, nawiązującą do budowanego robota. Następnie dzieci oglądają na swoich komputerach film dydaktyczny dotyczący konkretnego modelu robota. Dowiadują się jakie czynności będzie wykonywała ich budowla. Następnie zgodnie z instrukcją pokazaną na netbookach dzieci budują robota. Podłączają silnik, czujniki i kostkę USB do komputera i zaczynają programować za pomocą prostych algorytmów. Ich robot ożywa 😉

Plan zajęć:

1 spotkanie: wprowadzenie do robotyki i ptaszki z silnikiem
2 spotkanie: małpa grająca na bębenkach z silnikiem
3 spotkanie: krokodyl kłapiący paszczą z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym
4 spotkanie: lew reagujący na rzucany przez dziecko pokarm (zbudowany z klocków) z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym
5 spotkanie: wielki ptak z silnikiem i czujnikiem ruchu
6 spotkanie: bramka i bramkarz z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym
7 spotkanie: noga kopiąca piłkę z papieru z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym
8 spotkanie: kibice z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym i boisko piłkarskie: rozgrywki w drużynach
9 spotkanie: samolot z silnikiem i czujnikiem ruchu
10 spotkanie: olbrzym z silnikiem i czujnikiem zbliżeniowym
11 spotkanie: łódka falująca na falach z silnikiem i czujnikiem ruchu
12 spotkanie: budowanie modelu według własnego pomysłu

Na 2 etapie zajęć dzieci nauczą się nowego języka programowania: Scratch. System opracowany przez amerykańskich naukowców z Uniwersytetu Massachusetts Institute of Technology jest na tyle prosty, że jego obsługą mogą się zająć nawet dzieci mające 6 lat. Uczniowie używają wybranych poleceń np. przesuń bohatera o 10 kroków w prawo, odtwórz dźwięk, powtórz akcję itp. W ten sposób młodzi użytkownicy komputerów tworzą własne animacje, proste gry komputerowe oraz inne zaskakujące projekty. Na całym świecie korzysta z niego ponad 300 tys. użytkowników. Nasza propozycja zajęć jest o tyle niezwykła, że dzieci nauczą się programowania w Scratch’u łącząc swoje prace z silnikami oraz czujnikami i klockami LEGO.

Aby dowiedzieć się więcej na temat Scratch’a polecamy lekturę artykułu:http://edupunkt.com.pl/img/Od%20przedszkolaka%20do%20programisty.doc.

Polecam także obejrzenie przykładowych konstrukcji i programów ułożonych na naszych warsztatach przez inne dzieci na 2 etapie zajęć:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=431975230183971&set=a.431974673517360.92572.165173483530815&type=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=439576289423865&set=a.431974673517360.92572.165173483530815&type=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=544828942231932&set=a.543910472323779.1073741840.165173483530815&type=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=544828998898593&set=a.543910472323779.1073741840.165173483530815&type=3&theater

  • Data rozpoczęcia kursu (5.10.2019)
  • Daty spotkań (październik: 5, 12, 19, 26, listopad: 9, 16, 23, 30, grudzień: 7, 14, 21, styczeń: 11)
  • Wieku uczestników (5-8 lat),

Więcej informacji: www.edupunkt.com.pl.

Zapraszam także na nasz FanPage na Facebooku. Zamieszczamy tam wszystkie informacje dotyczące aktualnych wydarzeń a także zdjęcia z warsztatów: http://www.facebook.com/pages/EduPunkt-Robotyka-dla-dzieci/165173483530815?ref=hl

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapamiętywania preferencji i ustawień oraz zbierania anonimowych danych dla celów reklamowych i statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w przeglądarce internetowej lub w konfiguracji usługi zgodnie z zasadami określonymi w naszej polityce prywatności. Sprawdzisz tam również zasady przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. POLITYKA PRYWATNOŚCI >